The Psychology Behind Choosing the Right Sportswear

Istnieje kilka psychologicznych aspektów wyboru odpowiedniej odzieży sportowej. Najbardziej oczywistym jest to, że musisz czuć się komfortowo w swoim ubraniu, ale są też inne. Niektóre z nich dotyczą ubrań dopasowanych do formy, tkanin o wysokiej wydajności, tkanin kontrolujących zapach, a nawet poznania.

Enclothed poznań

Psychologia stojąca za wyborem odpowiedniej odzieży sportowej jest ważnym aspektem, który należy wziąć pod uwagę, jeśli planujesz uzyskać jak najwięcej z treningu. Nie tylko zwiększy Twoją motywację i wydajność, ale może również zwiększyć Twoją pewność siebie. Zanim jednak rozpoczniesz zakupy, musisz wiedzieć kilka rzeczy.

Pierwszą rzeczą, o której musisz pamiętać, jest to, że twoje ubrania będą podświadomie zmieniać sposób, w jaki wykonujesz. Na przykład, noszenie potężnego koloru, takiego jak czarny lub czerwony, może sprawić, że inni zobaczą cię jako bardziej potężnego. Podobnie, noszenie pary butów, które są ciasne lub mają wzór, może wpłynąć na twoją postawę i uczucia. Innym czynnikiem jest symboliczne znaczenie Twojego ubrania. Możesz chcieć uniknąć noszenia sukienki mini, jeśli nie czujesz się w niej komfortowo.

Być może zauważyłeś, że noszenie fartucha laboratoryjnego sprawia, że jesteś bardziej uważny. W rzeczywistości naukowcy z Northwestern University odkryli, że noszenie fartucha laboratoryjnego zwiększa selektywną uwagę. Co więcej, zmniejsza liczbę błędów. Uczestnicy wykonywali lepiej, gdy mieli na sobie płaszcz, w porównaniu z tymi, którzy nosili ubrania uliczne.

Ponadto, biały fartuch laboratoryjny może zwiększyć Twoją trwałą uwagę. Kiedy jesteś na czymś skupiony, rzadziej popełniasz błędy. Psychologowie badali dwie grupy badanych. Jedna grupa nosiła płaszcz oznaczony jako płaszcz malarski, a druga płaszcz lekarski. Ci, którzy nosili płaszcz lekarski, wykazywali więcej trwałej uwagi niż ci, którzy nosili płaszcz malarski.

Wyniki badania sugerują, że symboliczne znaczenie twojego ubrania wpływa na twoją wydajność. Powinieneś również upewnić się, że jest ci wygodnie, gdy ćwiczysz.

Tkaniny o wysokiej wydajności

Jednym z najgorętszych trendów w odzieży sportowej jest odzież aktywna, co jest wymyślnym sposobem na powiedzenie, że nie siedzimy w miejscu. Ta odmiana tradycyjnej odzieży gimnastycznej z lat ubiegłych dała początek wielu stylom i wzorom. I chociaż branża odzieży sportowej jest jeszcze w powijakach, trend ten okazuje się być główną siłą napędową rozwoju dla wielu marek. Nike, Adidas i Adidas Originals, aby wymienić tylko kilka, są wszystkie na piłkę, jeśli chodzi o projektowanie modnej odzieży dla szerokiego zakresu demografii.

Pierwszą rzeczą, którą należy zauważyć jest to, że nie ma niedobór wysokiej wydajności tkanin w tym segmencie. Konkurencja na tej arenie jest ostra, co oznacza, że producenci muszą przejść dodatkową milę, aby wymyślić zwycięską kombinację tkanin, które mogą zrobić to, co chcą fashion buffs do. Dobrym przykładem jest Nike Air Max, który charakteryzuje się niezwykle stylowym połączeniem tkanin, które posiadają wielofunkcyjne, zaawansowane technologicznie wykończenie.

Tkaniny kontrolujące zapach

Tkaniny kontrolujące zapach w odzieży sportowej zyskują na popularności. Wynika to z rosnącej świadomości konsumentów na temat zapachu ciała. Również sportowcy kupują odzież odporną na zapachy, aby uzyskać dodatkowe korzyści związane z wydajnością. W rzeczywistości konsumenci uprawiający sport są ostateczną grupą odbiorców technologii kontroli zapachów.

Oczekuje się, że branża tekstyliów kontrolujących zapach wzrośnie o 4,5% CAGR z 5,54 mld USD w 2022 r. do 8,64 mld USD do 2032 r. Pomimo wzrostu, tkaniny kontrolujące zapach pozostają wyzwaniem dla producentów tekstyliów. Nie są one jeszcze odpowiednie do wszystkich zastosowań. Istnieją jednak nowe techniki, które mogą rozwiązać ten problem.

Innowacyjny protokół jest stosowany do oceny wzrostu mikroorganizmów na odzieży sportowej. Metodologia ta ściśle przybliża rzeczywisty zapach ciała w tkaninie. Jest ona przydatna do zapewnienia jakości podczas produkcji. Pozwala na porównania pomiędzy artykułami poddanymi obróbce i standaryzowanymi warunkami eksperymentalnymi. To podejście pomaga zmniejszyć subiektywność w ocenie technologii kontroli zapachu.

Jednym z kluczowych graczy na rynku tekstyliów kontrolujących zapach jest firma Sanitized AG. Opracowuje ona i sprzedaje impregnaty antybakteryjne do tkanin kontrolujących zapach. Produkty firmy obejmują OPTIMER FRESHGUARD Odor Control. Jest on hipoalergiczny i zgodny z EU-REACH.

Kolejnym graczem jest firma Best Pacific. Zapewnia zarządzanie wilgocią, ochronę przed promieniowaniem UV i technologie neutralizacji zapachów dla odzieży sportowej. Współpracuje z takimi markami jak Nike, Adidas i Poc. Firma aktywnie angażuje się w inicjatywy strategiczne.

Oczekuje się, że wykorzystanie tekstyliów kontrolujących zapach wzrośnie w Azji i na Bliskim Wschodzie. Na przykład przewiduje się, że Chiny będą stanowić 393,6 mln USD do 2022 roku. Przewiduje się również, że przyczyni się do 34,3% globalnego rynku tekstyliów kontrolujących zapach w 2022 roku.

Rosnący popyt na odzież sportową i pojawienie się odzieży athleisure przyczyniają się do sukcesu tego rynku. Dlatego też producenci zwracają się ku innowacyjnym włóknom, aby zwiększyć wydajność swojej odzieży. Ponadto zakłady włókiennicze oferują obecnie innowacyjne wykończenia, które eliminują złośliwe zapachy potu.

Conspicuous consumption

Wybór odzieży sportowej jest o wiele bardziej złożony niż zakup butów i koszulki. Istnieje wiele rzeczy do rozważenia, w tym styl, komfort i dopasowanie. Najlepsze wybory można wybrać w oparciu o indywidualny kształt ciała, styl życia i preferencje. Często te decyzje są informowane przez konsumenta osobistych celów fitness. W rzeczywistości, to konsumenci własne chęci do zaangażowania się w aktywność fizyczną, która określa wybór najbardziej komfortowych i funkcjonalnych ubrań.

Jak w przypadku każdego zakupu, istnieją plusy i minusy każdego z nich. Jednym z ważniejszych czynników, o których należy pamiętać, jest środowisko zakupów. Odpowiednia atmosfera może zrobić różnicę. Kluczem jest zwrócenie bacznej uwagi na to, co wyraża klient.

Chociaż trudno jest wskazać jeden powód, dla którego konsument podejmuje decyzję, nie jest niemożliwe zapewnienie najbardziej przekonujących opcji. W rzeczywistości, bardziej holistyczne podejście może okazać się bardziej skuteczne.

Najlepszym sposobem na ocenę skuteczności tej strategii jest zbadanie wyników zakrojonego na szeroką skalę testu konsumenckiego. W badaniu wykorzystano próbę 490 osób. Oceniano w nim 17 różnych ofert. Zebrano odpowiednie metryki. Jest to bardzo mała próba, ale wyniki są dość imponujące.

Nie jest tajemnicą, że klasa średnia preferowała towary i usługi, które wywoływały poczucie wyższości. Było to szczególnie prawdziwe w połowie i pod koniec XIX wieku, kiedy to uważano, że widoczna konsumpcja jest produktem ubocznym rosnącej klasy średniej. Jednak wraz z rozwojem XX wieku trend ten uległ zmianie. Ostatnie badania wykazały, że chińscy konsumenci chętniej wybierają produkty luksusowe niż tanie.

Podobne tematy